Етапи проведення електронних торгів

Електронні торги проводяться в декілька етапів. Першим етапом для замовника являється оголошення про організацію торгів. Публікація цього оголошення здійснюється на електронних майданчиках, які мають авторизацію в системі Прозорро. Одним із таких сервісів являється Українська універсальна біржа – www.uub.com.ua/rus/prozorro/sale/orenda-neruhomosti/, де можна знайти інформацію, як придбати нерухомість, транспорті засоби та інші види товарів.

В оголошенні про проведення торгів також міститься інформація щодо переліку документів, необхідних для участі в тендері. Також в оголошенні будуть відомості:

  • про вимоги до товару чи послуг;
  • про рівень кваліфікації учасників;
  • про методи оцінки пропозиції.

Подача заявки

Після реєстрації на сайті торгівельної біржі підприємство, яке має намір прийняти участь у державних закупівлях, повинно подати заявку. Але робити це потрібно лише після того, як будуть вивчені умови тендеру и правила участі в ньому. Крім цього, потенційний учасник повинен зібрати пакет необхідних документів и подати їх в зазначений термін. Зробити це можна також через авторизований електронний торгівельний майданчик.

Необхідно знати про те, що в період подачі заявок учасники можуть задавати замовнику питання для уточнення організаційних моментів та переліку необхідних документів.

Для того, щоб закупівля була проведена, необхідно, щоб була забезпечена хоча б мінімальна кількість заявок. Мінімум для допорогових торгів складає 1 учасник, а для надпорогових – 2. Закупівля буде відмінена, якщо мінімальна кількість учасників не набралася.

Аукціон

Електронна система в автоматичному режимі сортує ціни, запропоновані учасниками. На протязі трьох етапів торгів учасники знижують ціни в визначеному порядку. Наступна запропонована ціна не може бути менше попередньої. Але зменшувати ціну необхідно на крок, який не буде менше вказаного в умовах торгів.

Оцінка пропозицій

Після завершення третього етапу всі пропозиції стають публічними і замовник може (на основі отриманих даних про ціни та інші умови) оцінити пропозиції. Зазвичай головним критерієм відбору пропозицій являється економічна вигода. Це значить, що першою буде розглядатися заявка з найменшою запропонованою ціною за товар чи послуги. Замовник має 5 днів для того, щоби вивчити обрану вигідну пропозицію. Інколи цей термін може бути продовжений до 20 діб. Якщо замовника все влаштовує, то він може оголосити учасника переможцем і не розглядати інші заявки. В такому разі тендер буде вважатися завершеним.